houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

"Glöm inte att ha roligt i din satsning mot framgång"

Kategori: Allmänt, Madde

Vi tränar på och har bra dagar och dåliga dagar, bra perioder och dåliga perioder. Jag är påväg ut ur en dålig period. Dålig period för mig mentalt, där jag inte har presterat som jag velat och i vissa fall inte kunnat prestera alls.
 
Efter en av de dagarna skrev jag ett rätt naket men ärligt inlägg i min blogg, 
"Jag vet vad jag måste göra, jag måste vinna över den svåraste motståndaren, mig själv. Som jag troligen kommer gå match mot flera gånger i min karriär som thaiboxare men även i livet."
 
Det gäller att kunna kämpa förbi dessa mentala hinder och fortsätta kämpa för att nå sina mål, samtidigt som man inte ska glömma varför man gör det. Jag gör det för att jag älskar det, men samtidigt kan jag i vissa fall ogilla det. Då ska man bara ha roligt och laga det man ogillar så man kan älska det minst lika mycket igen. Lite som en relation till sin sport.
Mitt mantra "Glöm inte att ha roligt i din satsning mot framgång" . 
 
Kommentera inlägget här: