houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

MMA i HoC

Kategori: Allmänt, MMA, Robin

Jag fick frågan om jag vill blogga för MMA-verksamheten som huserar på House of champions. Jag tackade ja, och sedan hände inte ett skit. Den här bautastenen var tämligen svår att sätta i rullning, men nu lär det vara gjort! Jag, Robin, gör entré i bloggen och representerar numera, via Conde och Champions MMA, slutligen Team Sleipnir.
Samantaget har det varit en mycket spännande termin hittils där verksamheten inom MMA:n på HoC genom en magisk fusion har gift sig med Team Sleipnir. Nu har det gått några månader och jag tror inte bara det är jag som kan säga att träningen känns fantastiskt bra! Entusiasm och välvilja i kombination med hårt arbete, både på och vid sidan av mattan, inspirerar verkligen. Det kommer bli ett bra år, den känslan är tydlig.
 
Själv så är jag inne på min tredje termin av MMA-träning. Började att träna i huset vårterminen 2013. Hade under en längre tid varit sugen och fick äntligen provat på. Och här är jag idag, fast i träsket. En verkligen positiv upplevelse hade jag under klubbens matchsparring i helgen, där jag ställde upp i shootfighting. Jag måste säga att det var något av det roligaste jag gjort på länge! Nyfikenheten har funnits där hela tiden och detta var ett perfekt sätt att ta reda på hur man behärskar situationen. Nu ser vi fram emot nästa tillfälle för nice fighting.
 

Jag och Wiktor efter vårat lilla krig. 
 

Imorgon är det tisdag vilket betyder att Carl håller pass. Och är det tisdag då bjuds det på stående kamp, fint!
Önskar alla en go vecka.
 
Peace
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: