houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Fullkontakt från helgen

Kategori: Allmänt, Madde

Tillbaka i Göteborg och i vardagen efter en helg i Stockholm. Jag, Daniel och Amer gick våra första matcher i fullkontakt i helgen. (Därav har jag varit frånvarande från bloggen, har fightas med matchnerver, demoner osv) 
 
Jag åkte till Stockholm och vägde in fredag kväll, matchen gick jag på lördagen. Vilket gjorde att fick ladda upp med vätska och mat på kvällen innan, det kändes bra! Jag hade Nolan med mig som coatch vilket känndes tryggt då han har rutin. Han styrde uppvärmningen från första hopprepsskuttet och jag var som en marionett docka, perfekt då jag var nervös. 
 
Hemma i Göteborg gick Amer och Daniel sina matcher i Hammarkullen. De vägde in på lördag morgon och gick match på eftermiddagen. 
 
För Amer var det äntligen dags för första matchen. K1 började han med, grym kille! Något annat som var grymt var att han vann på ett flygande knä efter cirka 20sec. Vilken grym start, väl värd! 
Amer och Madde som coach
 
 
Jag och Daniel gjorde bra matcher men vinsterna gick tyvärr till motståndarna.
 
 
Även fast inte matchen gick till mig är jag nöjd över min prestation, jag har utvecklats, jag har tagit mig ett steg närmare att bli en bättre fighter. Jag har kommit över rädslan att gå en fullkontakts match (samma som sparring på klubben känsla). Jag känner harmoni och hunger inför framtiden och hoppas jag får plocka hem nästa match! 
 
Vilar foten i två dagar sen kommer jag tillbaka till klubben och tränar boxning och knän. Snabbare boxning, bättre guard och hårdare slag. Nu kör vi! 
 
 
/ mini 

KOMMENTARER:

  • Viola säger:
    2014-03-18 | 20:41:46
    Bloggadress: http://weightless.myshowroom.se

    fina bilder! Gå gärna in på min blogg och dela med dig av dina favoritlåtar att träna till :) Ha en fin dag!

Kommentera inlägget här: