houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Det svänger

Kategori: Allmänt, Madde

Jo men så att, jag det svänger, 
Igår, torsdag gjorde jag fystestet på klubben och klarade det, vilket var en självklarhet för mig att fixa då jag gjort det förut. Testet innefattar ett gäng fysmoment som vi skall genomföra på 25minuter och klara ett visst antal varv för att få tävla. 
 
Tävla i kampsport kräver endel kondition och fysisk styrka för att klara sig inne i ringen. För oss är testet ett sätt att mentalt kunna luta sig på det när det känns tungt i slutet av en rond/match. Vi har kapaciteten för vi fixar testet och presterar vad som krävs, ett kvitto på att vi gjort jobbet. 
 
Jag har gjort jobbet och jag har fixat testet. Jag gör mig nu redo för nästa utmaning, en ny fight. 
 
Jag har kört boxning och knän på senaste träningarna och igår fick jag även in blockar och lowkicks, min fot är mycket bättre och jag är laddad för match. 
 
Kvällens pass körde vi på Crossfit Eriksberg, ytterligare en fördel med att klara fystestet. Två pass i veckan kommer jag köra där nu framöver. Ett riktigt vuxendagis där man inte kan ha annat än skoj! Fast rätt hardcore är det då jag efter första passet har brännsår på rumpan, men det stoppar inte en fighter. 
 
Fotograf: Villgot Englund 
 
/ Mini 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: