houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Övar och övar

Kategori: Allmänt, Carro

 
Onsdag idag, går igenom ”in the box” övningen som Joav visade oss på gårdagens träning. Står framför kopiatorn på jobbet och kör mina vals steg ”fram, vänster, bak, höger” och när ”ingen” ser, jabb, jabb; höger, vänster; krok, krok; uppercut, uppercut; push kick, knä. Men ivrigast är nog sambon hemma som gärna vill köra lite sparring efter träningen, men tar på mig ansvaret och säger ”nej älskling, JAG kan skada dig” och står stolt när jag säger det också. Det har knappt gått 3 veckor av träning och självförtroendet växer mer och mer för var dag.

Snart är det torsdag igen vilket innebär Muay Thai champions time!
Dagarna går fortare när man har något att se fram emot. Eller ja inte alltid, men för det mesta.

Satt och funderade på våra första träningsdagar när Fadi sa att, det tar ca 2-3 år för att bli en bra fighter, beroende på hur mycket tid och vilja man lägger ner på träningarna. Frågan efter, var väl det som satte sig mest i min hjärna ”Vem ser sig själv i framtiden som en mästare?” Jag var halvvägs på väg upp med armarna, när jag i min hjärna började räkna ut (31, snart 32 plus 3 år ca 35 år = tävling) Insåg att, jag tar det som det kommer och att jag inte skall sätta någon deadline på det. För vem vet, jag kanske kan göra det på kortare tid och ja, jag kallas ibland för ”Ms. Optimist” men ibland är det just det som krävs för att komma någon vart :) Wish me luck!Vi ses imorgon @ Houseofchampions!

//Carro
Kommentera inlägget här: