houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Karim i rampljuset

Kategori: Allmänt, Madde

Nästa man ut för intervju är en av våra juniorer, en grym fighter med rätt inställning för att lyckas i ringen. Han är tekniskt duktig och en trevlig kille utanför ringen. Senaste fighten han gjorde var Junior SM, vi väntar med spänning att följa hans resa. 
 
Berätta om dig själv, vem är du när du inte tränar?
Jag heter Karim och Jag gör väl inget annat än att träna. Nej men utanför träningen så är jag en livsnjutare. Ibland känner jag bara för att sova ute under en superskön vårkväll.
Jag har även passion för matlagning.. Jag gillar att härma Gordon Ramsey, vi är ju trots allt födda samma dag.
 
Varför kickboxning/thaiboxning? När började du med kampsport? Varför?
Som tioåring fick jag följa med mina äldre bröder då de tränade på Ironman 424. Jag kände ett sug redan då, men pappa tyckte jag var alldeles för liten. När jag var 13 så lyckades jag övertyga pappa, men jag kände svårigheter att bestämma specifika kampsporten. Mitt krav var en "realistisk" och stående kamaport och jag tyckte att thai/ kick föll in där.
 
Vad säger kompisar/familj när du tränar/tävlar inom kampsport?
Man hinner inte umgås så jätte mycket med vänner när man tränar så pass mycket som vi gör. Men hellre gör jag nytta än att tjöta bort värdefull tid. Pappa däremot är ganska försiktig vad gäller träning och tävling. Han ser helst att jag inte tävlar just för skaderiskerna mm. Men jag försöker alltid övertyga honom att hellre har jag för lite tid över än att känna mig sysslolös. 
 
Hur många matcher har du gått och hur kändes det inför din första match?
Jag har gått 5 matcher totalt. Min första match var väldigt speciell. Det var rena gröten faktiskt. Jag minns att jag fick kötta mig genom hela matchen. Jag kände hur min motståndare tappade efter första rond och hur ramberget rundorna satte effekt. Jag är en sån som blir galen när min motståndare viker sig, då är det bara att slå och slå och inte tänka så mycket.
 
Jag vet ju att du endast har en förlust, hur känner du inför den?
Jag har förlorat viktigare saker i mitt liv än en fight, så inga konstigheter på den fronten. Jag vill samla erfarenhet för att senare konkurrera om större tävlingar. Jag vill göra samma jobb som när jag vinner eller förlorar. Vilken hand som lyfts upp blir bara ett faktum. Den dagen jag får betalt för att tävla kanske jag ska ändra inställning till att bara tänka på vinst.
 
Vem är din stora förebild inom kampsport vs i vanliga livet?
Inom kapsport så är Enrico Kehl och Badr Hari mina 2 största idoler.I vardagslivet är min förebild den mest fantastiska personen som vandrat på jorden profeten Mohammed.
 
Favoritmat?
Alltid den svåraste frågan … hmm kanske räkmacka alternativt något så pass starkt att man blir illröd om ansiktet. 
 
Favorit teknik?
singel vänsterspark och insida svep samt följa upp med cross, uppercut och low.
 
Vad tycker du om att träna i tävlingsgruppen ?
Det som utmärker en elitgrupp från resterande grupper är att prestationen är topp prioriterad samt att de som tränar omkring dig bär på motivation, vilja och stora individuella kvalitéer. Det bidrar till att man möts av likasinnade och man utvecklas i ett bra tempo, vilket är syftet med elit gruppen.
 
(Karim i röd)
 
 
Kommentera inlägget här: