houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

HÅLL UPP GUARDEN, DOUGLAS!!!

Kategori: Dogge

Min guard är inte vidare. Sänker den gärna mellan tektinker, när jag backar undan några få steg, den sjunker medan jag tänker, existerar inte när jag är trött.

Mike och Patrik OE har förstått det här. Därför har de, snälla som de är, börjat smyga sig på mig och slå mig när jag sänker den. Gissa om man blir överaskad när man står och sparkar mits med Edwin och PANG,  "Upp med guarden, Dogge!" (i samma arga stämma som Madelein använde under hela min matchsparring). Den måste ju bli bättre nån gång eller hur? Jag väljer åtminstone att tro det och ger därför mina "träningsvänner" rätten att smacka mig med handskarna över huvudet varje gång de ser mig slarva (detta gäller endast under träningen, era sadister!).

Tyvärr har jag slarvat med det länge och "old habbits die hard" (ingen gammal hund här inte). Rekomenderar alla nytillkomna klubbkompisarna att inte slarva för muskelminnet är bra envist. Svårt att träna bort dåliga beteenden när man inte ens tänker på att man gör dem.

Förhoppningsvist tröttnar inte den lilla Madeleinen på min axel på att skrika i mitt öra. Förhoppningsvist så behöver hon snart inte göra det.

Det jobbiga nu är att vänja sig vid tunnelseeendet. Så mycket bättre sikt när man inte "håller i ögonbrynen". Får väl trösta mig med att leendet förblir vackrare om händerna stannar uppe. Räknar kallt med lätta hjärskaningar efter min uppmaning till er men tänker samtidigt på Samuel Becketts kloka ord:

"Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better."
 
 
//Dogge
Kommentera inlägget här: