houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Back to basic

Kategori: Allmänt, Madde

Tillbaka till basic och träna på grund tekniker, det är vad jag sysslar med just nu. 
Man kan liksom aldrig bli för bra på grunderna, jag önskar att jag vore för bra på grunderna, men så är inte fallet. 
Jag har dragit på mig endel olater som jag önskar försvann och jag är kritisk till mitt fotarbete, väldigt kritisk. 
 
I måndags tränade jag boxning, 1,2 krok uppercut, basic, in ut. Madde höll passet och jag fick några "nej" och då vet man direkt att något är fel, perfekt för då kan man försöka rätta till det. Guarden är ett annat ord som kommer med jämna mellanrum, den måste jag jobba upp. Amer tog sig tid att hålla boxningsmits åt mig iklädd jeans, inte illa! Sen körde vi lite kroppssparring eftersom jag hade ont i huvudet från fredagens boxning. (funderar på om jag borde ha en hjälm?) Och givetvis hålla en bättre guard! (Man lär sig alltid något)
 
I tisdags körde jag mits med Mike och han kom med nya tips på hur jag skulle få bättre vrid i slagen, basic och precis vad jag behöver. Skall försöka gå på fortsättar passen på klubben Tisdag och Torsdag så jag får in mer grunder och komma ikapp. 
 
Idag, onsdag, Nolan höll passet, boxning och jag fick även in något knä, känns skönt att kunna knäa också. Boxningen känndes helt okay idag på mits. Sparringen mot Sebbe kändes inte lika självklar då jag inte hade det bästa fotarbetet, men fick en massa bra tips som alltid är uppskattat. 
 
Har bestämt mig för att sätta ett realistiskt datum för nästa match till någon gång i april månad, min fot är ännu inte 100% och jag kan inte träna fullt ut som jag hoppats. Det är surt, men då har jag också mycket tid att träna grunder, fila på tekniker och bli en vassare fighter. 
 
Denna bild sitter på mitt fighter card, visst ser jag respektingivande ut? 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: