houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Back on Track

Kategori: Allmänt, Madde

Tävlingsträning och gruppen har vila 1 vecka. Jag anser inte att jag förtjänar eller vill vila en vecka just nu efter att jag avstått kampsportsträningen i 3 veckor. Jag kör helt enkelt efter schemat. Vi var två stycken krigare i måndags och idag, jag och Fevzi. 
 
Båda körde bara boxning. Basic, enkla kombinationer med fokus på att hålla en bra guard och göra rätt förflyttningar, rätt fotarbete. Perfekt träning för mig. Jag måste verkligen jobba på dom bitarna (också). 
 
Madde höll passet för oss i måndags och vi körde kombinationer med frammåtdriv på mits och i sparring. Hur bra som helst eftersom jag verkligen behöver dessa delar för att komma in på distans om jag möter en längre fighter, vilket antagligen kommer hända ganska ofta då jag ligger inne med en längd på 160cm... 
 
Idag höll Fadi passet och vi jobbade på fotarbete och slagkombinationer. Fadi höll mits för en person åt gången så vi turades om att skuggboxades mot spegel för att verkligen kolla vad vi gjorde för misstag, Ett kul och givande pass. Fick några mitsslag i ansiktet då jag slarvade med guarden, bra de så jag kan lära mig någon gång.
 
Verkligen bra träning då man är så få personer, coatchen får tiden att analysera vad jag gör för fel och tipsa om vad jag skall, och hur jag skall göra istället. Vi har grymma tränare på klubben! 
 
 
 
Avslutade dagens pass med ett magdödar program, vilket känns bra. Imorgon kör vi igen! Ses på klubben. 
 
/ Mini 
 
 
Kommentera inlägget här: