houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Motivation

Kategori: Allmänt, Madde

Nu är jag tillbaka på bloggen igen, hoppas ni har överseende med mina dåliga uppdateringar under vissa perioder.
 
 
De perioderna jag pratar om är innan och efter tävling. Innan tävling är det fokus på att hålla ihop. Dieten ska genomföras och nerverna skall balanseras.
 
Efter tävling för min del är då jag ska bygga ihop mig själv från en hög på golvet, då jag hitils inte har tagit hem en enda vinst. Det hade varit en helt annan kännsla om jag gick och vann, att komma hem med ytterligare en förlust gör att självförtroendet åker fritt fall, och jag stampas fast i marken. Får höra att jag inte ska vara så hård mot mig själv. När andra säger att de är stolt över mig och att jag utvecklas vill jag egentligen hoppsparka in ansiktet på mig själv.
 
Vad får mig att vilja fortsätta tävla? vad motiverar mig? Varför gör jag det här gång på gång?
Jag har inte en kortsiktig plan på mitt idrottsutövane utan tänker i det långa loppet, om jag tar detta nu, utvecklas och kämpar på trots motgångar så kommer jag bli starkare mentalt och smartare som fighter. Den lyckan jag kommer känna när jag når min första seger, den kommer vara underbar, jag ska fortsätta jobba för den känslan.
 
House of Champions  har jag mycket att tacka för, jag är otroligt tacksam för att ha ett sådant underbart gäng i ryggen trots motgångar och att de låter mig genomföra denna resa. Tror att Lisebergs nya bergodalbana är ett skämt motför min egen karusell. 
 
Något som motiverar mig är att se andras framgångar, det är grymt att se sina klubbkamrater utvecklas. Att vara där då Daniel vann sin första match och se då Sebastian vinner pris för bästa manliga fighter för dagen är grymt. Jag ska fortsätta jobba för det. 
 
Denna träningsvecka började bra, extra pass insatta och det rullade på, foten var okay och jag var laddad. Förkylning med feber kom och knackade på. Hoppas på lite medvind snart så jag verkligen får satsa och göra det jag brinner för.
 
/ Mini Madde
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: