houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Vårt lejon

Kategori: Allmänt, Madde

Vi släppte ut vårt lejon igår, ett uppehåll på 11månader efter en ryggskada och Nolan gjorde comeback i ringen. 

Nervöst för alla med säsongens första match, men Nolan var mer än redo. 

Invägning, avklarad, ett steg avklarat.

Läkarkontroll efter invägning och sen iväg och fylla på med energi. Tur att vi i teamet alltid är så strukturerade och åker lite fel innan vi får oss någon mat. Men mycket skratt och humor i en minibuss i alla fall. 

Nolan har hittat ett sätt som för honom ger inre lugn innan match, något som jag definitivt ska prova. Alla tips är för mig värdefulla.

Påväg in, fokuserad!
Matchen, Nolan gick in och presterade. Han mötte en duktig kille från Fmt men dessvärre fick han ett knä i huvudet vilket påverkade hans medvetande i 1:a och 2:a ronden, olyckligtvis då det var en c-klass match och tekniken inte är tillåten. I rondvilan 2:a ronden beslutade killarna att avbryta för hälsans skull. 

Nolan har enligt mig vunnit, kommit tillbaka till ringen och gjort det mentala. Han har kapacitet den killen. Tillbaka till klubben och ritbordet och komma tillbaka ännu vassare nästa gång. 

Innan vi åkte hem så tog vi en tur förbi Mölndals sjukhus och akuten, blev skickade vidare till Sahlgrenska med ett "här ska ni inte vara" två gånger... Tydligen så ska man besöka Sahlgrenska då man fått en hjärnskakning, det borde man ju veta, eller?

 

Fem snabba med Nolan: 
Första känslan när du tänker tillbaka på matchen? Skönt att ha det gjort. 
Vad är du mest nöjd med? Min push kick i ansiktet. 
Vad händer här näst? Försöka smälta det och komma tillbaka, men ingen stress, jag ska vara redo. 
Träningen framöver, hur ser du på den? Jag återkommer när jag vet. 
Vad tycker du om sjukvårdens bemötande? Dom var dryga och osköna
Gänget:
Annika, Nolan, Daniel, Mike, Amer, Madde och Sirvan /mini Madde Www.fightercandy.se
Kommentera inlägget här: