houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Intervju med Joel Moya inför VM

Kategori: Allmänt, MMA, Madde

Efter att ha skrivit om förra helgens träningsläger som arrangerades för att ta Joel till Vegas, tyckte jag det är dags att lyfta fram honom här i Hoc bloggen. (Egentligen innan träningslägret också såklart) Joel är en grym kille med rätt inställning, gott folk, låt er inspireras. 

Berätta lite om dig själv, vem är du utanför kampsportsvärden? 
Jag är en automations elektriker som gillar att träffa vänner när jag inte tränar. Går gärna ut på en fisketur när jag kan.
(Har dock inte mycket tid till övers just nu.)

Vad är det bästa med att vara just du? 
Det bästa med att vara just jag är väl att när jag bestämt mig för att göra något, så får jag det gjort. Vilket återspeglas i det mesta jag gör i mitt liv.

Varför kampsport? Och när började du? Jag började med boxning när jag var yngre och jag fastnade för det. Tränade ofta och hårt. Men tröttnade på det efter ett par år. 

Varför MMA? 
Min bäste vän visade mig mma och jag fastna direkt (han visade mig också boxning för första gången).  Enda sedan första träningen var jag fast, Dem första veckorna låg jag i sängen på helspänn innan jag skulle sova, och min kropp försökte liksom göra rörelsemönster man lärt sig. Och ville testa nya grejer man kommit på innan läggdags på vänner osv.

Vad som tagit dig dit du är idag? 
 Jag har tränat, tränat och tränat. Prioriterar träningen till stor del i mitt liv hittills. Inget kommer gratis:D

Hur många matcher har du gått? Hur förbereder du dig inför en match? 
Hur många matcher jag gått?
Beror på vilken disciplin, men tar man amatör mma och shootfighting har jag nu gått sammanlagt 17 st.

Jag förbereder mig genom att gå ner lite i vikt sista veckan, sedan försöka ladda mentalt. Har nog inte riktigt kommit på något riktigt rutinerat upplägg på det. Känner mig fortfarande som en färsking på fighting scenen. 

Du skall delta i VM, vad har du för känslor kring det? 
Jag skall delta i VM ja. Det känns otroligt ärofyllt att fightas för sitt land. Alltid velat vara en världsmästare i något också! Ska göra vad jag kan för att gå hem som segrare. 

Vad kan du ge för tips till andra för att nå framgång inom sin sport? 
Jag kan väl framförallt ge tips till folk som vill att det ska gå bra i kampsport. 
Och det är 1. att tycka det är kul.  2.Aldrig glömma varför man började med sporten (för att det är kul) 3. Drilla tekniker så att dem sitter i din ryggmärg (i en pressad situation finns inte mycket tid till tanke, måste ske instinktivt) 4.TRÄNA (finns inga genvägar, vilja kommer du en bit men inte hela vägen)
5. Dina riktiga vänner kommer att förstå att du kanske inte har tid att umgås , festa och sånt om du ska satsa på något du verkligen vill.

Vart ser du dig själv om två år? 
Vart jag ser mig om två år? Jag har svårt att svara på den frågan, vet inte vad jag själv vill vara om två år. Men jag vet att bestämmer jag mig för att vara någonstans om två år, kommer jag göra vad jag kan för att vara där:P

Några snabba sista frågor: 

Om du var ett djur, vilket skulle det vara? 
Jag skulle vara en örn.

Favoritmat? 
Entrecote med någon nice sås och pommes.

Har du någon förebild? Vem & varför? 
Min förebil är Alexander Gustafsson, 
Han är riktigt bra och blir bara bättre. Hur känd han än blir verkar han ändå vara jordnära och riktigt trevlig.

Om du hade fått välja att vara en annan person för en dag, vem hade du valt och varför? 
Om jag hade fått välja att vara en annan person för en dag hade jag nog velat vara Will Smith. Undrar hur en dag i hans liv ser ut. 


/ Mini Madde 
Www.fightercandy.se 















Kommentera inlägget här: