houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Vilken resa

Kategori: Allmänt, Madde

Idag exakt sex dagar sedan SM i kickboxning. Vilken resa vi gjort, allihop. 

För mig var det första SM tävlingen, egentligen en tävling som vilken annan, men mentalt, shit. Veckan innan match var en jobbig process, både för att det var ett mästerskap men också för att motståndet var tufft. 

Förberedelserna inför matchen var grym träning med extra pass insatta, jag var förberedd på bästa möjliga sätt. 

Jag gick -52kg och i viktklassen var vi fyra, som blev tre och slutligen två personer. Jag och Susan, världsmästaren i thaiboxning -48kg 2014. Hon vann och avslutade matchen efter ca.1,5 ronder, punkterade mig med knän, grymma knän. 

Så frustrerande att matchen bröts att jag efter avtackning gick ut från ringen och lipade. Inte av smärta, absolut inte, utan för att jag var besviken på mig själv för att jag inte stod emot. 

"what doesn't kill you makes you stronger" avslutar jag med, och den erfarenhet detta har givit mig för framtida utveckling går inte att beskriva. Jag är laddad att träna hårdare, komma tillbaka starkare, tjurigare och mer teknisk. 

Jag älskar sporten och hur den utvecklar utövaren inte bara som fighter utan även som person. 


/mini 
Www.fightercandy.se 


Kommentera inlägget här: