houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

En helg i kampsportens tecken

Kategori: Dogge

I fredags var det hets. Vaknade tidigt för att kunna gå tidigt från jobbet och skynda till min första ITF-gradering. Alltid lite nervöst när ens kunskaper bedöms. Körde tae kwon do (wtf) i några år förut men det var 15 år sen så... Nu har jag i varje fall graderat mig till vitt bälte (ja, första graderingen är rätten att bära bälte), får se hur det går i fortsättningen.

I lördags var det sedan dags för sparring i Slottsskogen. Lurade även med mini-me och min tkd-flickvän och drog på henne ett par snygga Muay Thai-shorts istället för den ordinarie doboken. Skitkul att köra lite med sparring utomhus, grilla och sparka boll. Lite folk som stannade och kollade och några till som frågade vad vi var för klubb och hur man hittar till oss. Bra PR :-)

Efter nån timma eller två så urartade allt i kullerbytsrace och folk som stod på huvudet eller brottades med katten Cesar (en vanlig dag med HoC).

Grymt kul att hänga med er alla, Mike, Mikael, Showan, David, Linnea, Lollo, Fadi, Tova, Nolan, Anna
och vem jag nu kan ha glömt. Fler såna initiativ :-)

KOMMENTARER:

  • Roland säger:
    2014-05-27 | 07:36:50

    Grattis på graderingen Douglas

Kommentera inlägget här: