houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Nolans stund i rampljuset

Kategori: Allmänt, Madde

Nästa man för intervju är Nolan. En teknikst duktig fighter som får allt att se enkelt ut. Han är en grym medmänniska och hjälper oss andra att vässa våra tekniker nu medan han själv är vilande för tillfället. Det är bara att vänta på att Nolan får komma in i ringen igen och visa vad han går för, han gör det grymt! 
 
Berätta om dig själv, vad gör du när du inte tränar?
När jag inte tränar, så är jag ute och försöker hitta på saker med min flickvän. tillexempel gå på restaurang, bio, umgås med vänner, går på quiz eller biljard. Försöker vila ryggen.
 
Det bästa med att vara just du?
Det bästa med att vara jag är att jag oftast är glad utan anledning. Och tar dagen lite som den kommer och har massa bra människor runt omkring mig.
 
Vad fick dig att börja med kampsport ?
Alltid haft ett sug av fighting, och en sport där bara jag bestämmer om jag ska vinna eller inte.
 
Om du skulle va ett djur, vilket skulle det vara?
Försöker komma på nåt coolt djur, men en varg kanske.
 
Vad är viktigast för dig när det gäller träning?
Det viktigaste är att ha roligt. Att kunna le när det är som jobbigast, att känna sig nöjd, och samtidigt få andra att förbättras, för det är då jag själv blir bättre.
 
Berätta om din första match. Hur gick tankar och känslor?
Min första match, precis innan matchen sprang jag ut från lokalen och försökte få lite luft och lugn i kroppen, tankarna låg i "tänk om jag förlorar och gör bort mig" men det gick bra, jag vann och fastna hårt efter den känslan efter matchen. Att man va nöjd, man skratta och highfivade alla från klubben.
 
Vilken är din största prestation?
Hmm det är en fight i k1, SM utan skydd. Förlorade matchen men jag var verkligen rädd och övervann min rädsla + att jag uppnådde mitt mål, gå en match utan skydd. (Nästa mål är att ta sig till ringen)
 
Jag vet att du har varit skadad/är skadad? Berätta mer om det och vad som hände.
Jag fick ryggskott, för 5 månader sedan. Det blir inte bättre på grund av att jag tränar såpass hårt endå. Jag hör folk gnälla om saker som kan vara jobbigt, men nåt som verkligen är jobbigt är att inte kunna göra det "alla andra gör".  Alltså träna hårt! Jag kommer komma tillbaka, hårdare smartare och kanske snyggare.
 
Fördelar vs nackdelar med att träna i tävlingsgruppen ?
Fördelar, Du tränar bättre, snabbare, hårdare som man borde göra om man ska tävla, nackdel, finns ingen punkt.
 
Hur ser du på framtiden?
Framtiden kommer varje morgon och tar den dag för dag just nu. Önskar bara att bli såpass bra i ryggen så jag kan hoppa in i ringen så fort som möjligt.
 
Stora förebilden inom kampsport ?
Buakaow, senchai 2 legender med olika stil å jag vill ha nåt mitt i mellan. Stabil och hård och akrobatisk och lätt.
 
Favoritmat?
Favorit mat, ja har faktist ingen speciell.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: