houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Träningsläger "Joel till Vegas"

Kategori: Allmänt, MMA, Madde

Helgen som varit har för mig gått i kampsportens tecken, nu är det inte bara Muay Thai utan jag har testat på brottning och grappling också. 

Joel Moya från Conde/sleipnir har blivit uttagen till landslaget i amatör MMA och då höll deras klubb ett träningsläger  för att ta Joel till vegas. 

Första dagen höll vi till på House of Champions och körde tre pass som Emil Söderholm höll i. Grappling, brottning och streeking. 

Den enda nybörjaren första dagen var jag, kände mig inte som en världsmästare. Men det var kul och jag fick skratta endel. De var duktiga att lära ut och jag fick faktiskt till det efter en stund. 


Dag två var i på Linné och vi körde även där tre pass. Joel Moya själv höll i det första passet och visade sina favorit tekniker.

Pass nummer två hölls av Eddy Bengtsson, brottning. Jag var inte grymmast men lärde mig hur en triangel sattes och lite andra knep, inget jag kan använda i Thai direkt, men det är alltid kul att testa nya saker. 

Sista passet dag två var min gren, Carl Booberg höll i ett Thai pass, men, "Alla barnen körde Muay Thai förutom Madde, hon fick vätskebrist." 


Mer kampsport åt folket! 

/mini 


Kommentera inlägget här: