houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Två veckor & nu är det nog

Kategori: Allmänt, Madde

Två veckor har gått idag sen jag skadade foten på träning, två veckor som känns som en evighet.

Vad har jag gjort under dessa två veckor?
Jag har tränat det jag kunnat utan att förvärra foten. Alltså styrketräning och konditionsträning på cykel. Visst har det funkat bra att träna på gymmet, jag vet ju vad jag ska göra och hur övningarna ska gå till, hur jag ska bygga upp ett pass osv. Men det är inte vad jag vill syssla med så jag har ibland haft dålig motivation till att gå dit. Jag har kört 4-5 pass per vecka så dit har jag släpat mig oavsett, men det har inte alltid varit av glädje.

Igår (lördag) hade vi matchsparring på klubben och jag var där som åskådare. Det var väldigt inspirerande att kolla på alla fighter och jag tyckte att de gjorde bra ifrån sig. Jag känner också en viss avundsjuka när jag står på sidan istället för i ringen, jag längtar tills jag får vara den som kliver in i ringen igen. Man lär sig oerhört mycket i fight och man lär sig mycket av att se sin fight på film efteråt. Det är en väldigt utvecklande process.

Ny vecka börjar imorgon och jag ska gå till klubben och köra boxning. Hoppas foten håller så jag kan fortsätta på HOC och börja köra full thai snart och sikta på nästa match. När den matchen blir vet jag inte ännu, men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge. Alltid mer motiverande att ha små delmål att sikta mot när man lägger ner mycket tid på något.

 

/ mini
http://cottoncandyspin.blogspot.com

Kommentera inlägget här: