houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Tredje personen in i HOC bloggvärld, vem är jag?

Kategori: Allmänt, Madde

Madelene, en satsande nybörjare inom Thaiboxningen. Har tränat två terminer och hunnit med två matcher. Två lärorika matcher som jag tyvärr inte segrade i men jag lärde mig saker om mig själv. Att gå matcher är inte samma sak som att träna, kunskaperna man tagit upp i träningen på klubben skall sättas in i en match, det är en grym upplevelse, jag är fast.

Innan jag började med Thaiboxningen har jag hållit på med handboll, innebandy, fotboll, längdskidor, jag har haft två hästar och jag har styrketränat i många år. Kampsport är något som har lockat mig sen dom där högstadieåren. Eftersom jag kommer från övre Norrland fanns inte direkt ett stort utbud av kampsport. Och efter jag flyttat ner till Göteborg så har det såklart varit en stor skillnad. Jag gick förbi House Of Champions lokaler på Hisingen några gånger innan jag tog mig i kragen och kollade upp klubben för kommande nybörjar starter. Körde en termin innan jag bestämde mig för att satsa på sporten, hoppade in i tävlingsgruppen. Håll i hatten vilket djupdyk, men jag simmade på och simmar fortfarande för att komma ikapp med kunskap och teknik. Det är en utmaning, vilket angagerar mig ännu mer för att lyckas.

I tävlingsgruppen tränar vi hårt fyra – fem dagar i veckan vilket tyvärr sliter på materialet. Jag har fått erfara det med några tråkiga skador. En muskelskada i ljumsken innan min första match, den fick mig att enbart fokusera på boxningen i några veckor, väldigt utvecklande för boxningen. Sen efter att jag gått min första match och tränade fokuserat inför min andra sparkade jag i en armbåge och fick en pricka i lilltån. Just nu väntar jag på att en muskelskada i fotryggen ska läka ut så jag kan börja köra igen. Skadorna är inget som skulle ändra min passion för sporten, skador finns i alla sporter. Dom är lika frustrerande vilken sport man än utövar.

Jag hoppas kunna vara tillbaka på klubben och träna snart, till dess tränar jag på gymmet och intervalltränar på cykeln för att inte ha allt för lång väg tillbaka till tävlingsformen.

(Bild från första matchen, D-klass) 
 
 
 

/ Mini
(http://CottonCandyfighter.blogspot.com

Kommentera inlägget här: