houseofchampions.blogg.se

Här bloggar vi House Of Champions medlemmar

Amers stund i rampljuset

Kategori: Allmänt, Madde

Nu kommer äntligen nästa intervju, tredje man ut är Amer, han har tränat lika länge som mig i tävlingsgruppen men har haft otur med matchning. Trots morgångarna har han kämpat på och har utvecklats grymt mycket som fighter. 

Berätta om dig själv, när började du med kampsport, vad gör du när du inte tränar? Hur långe har du hållt på?
Jaah, namet är Amer Mesic, 18 år gammal och pluggar på ekonomiprogramet på Polhemsgymnasiet. Jag började med kampsport (thaiboxning) för lite mindre än ett år sedan.
 
På mina vilodagar går jag ut med kompisar och försöker att hitta på något kul, annars chillar jag hemma kollar på serier och käkar chips. Som jag sa innan, har jag hållit på med kampsport ungefär i ett år och älskat det mesta utav det. Då och då kommer det några dagar där jag börjar att hata det men brukar gå bort ganska snabbt.
 
Hur laddar du inför match ?
Hur laddar jag inför match? Problemet är att jag inte har haft någon match än, så kan inte svara på denna fråga. Du får ställa den igen om en månad eller två.
 
Det är tufft att ladda inför matcher och sen inte få matchning, hur laddar du om? Du har alltid sådant driv!
Det är tufft att inte får match efter man har kämpat i flera månader, och efter att man har skrutit till sina kompisar att man ska tävla. Men jag försöker att inte att tänka på det så mycket och träningen distraherar mig från det + ger mig mer tid att träna på det som behövs.
 
Vad är din favorit teknik?
Min favorit teknik är förmodligen höger lowkick. Favorit kombination just nu är 1,2 vänster krok, höger lowkick.
 
Vad kan du inte leva utan?
Jag måste säga att det är syre, det eller internet.
 
Hur känns det att träna i tävlingsgruppen ? För/nackdelar?
Träning i tävlingsgruppen. Det är den tuffaste jag har upplevt hittills, men ganska rolig, förutom intervaller i snön. Fördelarna med det är stämningen, gruppkänslan och såklart hastigheten på utvecklingen.
Nackdelen är, ingen fritid.
 
Var ser du dig själv i framtiden?
Framtiden har jag ingen aning om, jag tror inte att jag kommer vara någon thaiboxningsproffs, men man vet aldrig.
 
 
/ Mini 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Daniel säger:
    2014-02-20 | 23:20:05

    1,2 vänster krok, höger lowkick. Den ska jag lägga på huvudet! ;)

    Keep in there Amer, din match kommer snart och när den väl kommer är du sjuuukt förberedd!!!

    /Mr D in da house

Kommentera inlägget här: